Kehtivad alates 11.12.2023
Käesolevad müügilepingu üldtingimused (edaspidi “Üldtingimused”) sätestavad Optimera Estonia AS (edaspidi “müüja“) poolt kaupade ja teenuste (edaspidi eraldi ja ühiselt „kaup“) müügiks kliendiga (edaspidi “ostja“) sõlmitavate müügilepingute (edaspidi “Leping”) üldtingimused.
1. Üldsätted
1.1. Lisaks Üldtingimustele on Lepingu lahutamatuteks osadeks müügileping, milles müüja ja ostja (edaspidi „pooled“) lepivad kokku omavahelise Lepingu eritingimused, samuti müügilepingu lisad ja Lepinguga seotud pooltevahelised hilisemad kokkulepped.
1.2. Üldtingimuste iga punkti tõlgendatakse koos Lepingu ülejäänud sätetega, lähtudes Lepingu mõttest ja eesmärgist. Lepingu dokumentide omavahelise vastuolu korral lähtutakse ajaliselt hilisemast dokumendist.
2. Kaupade tellimine
2.1. Ostja esindaja esitab Müüjale suuliselt, telefoni, kirja või e-posti teel tellimuse, mis sisaldab tellitava kauba kirjeldust, nimetusi, koguseid, soovitavat tarneaega, tarne sihtkohta ja transpordi vajadust.
2.2. Ostja tellimuse alusel esitab müüja ostjale kirjalikult või e-posti teel tellimuse kinnituse (edaspidi „pakkumine“), kinnitades (sh vajadusel muutes või täiendades) täitmiseks võetava tellimuse tingimused (kauba nimetused, hind, kogus, tarnetähtaeg, tarnetingimus ja transpordi maksumus). Müüjal on õigus tellimuse kinnitamisest keelduda või kinnitada see muudetud tingimustel (nt osaliselt või teistsuguste tähtaegadega).
2.3. Ostja teatab müüjale kirjalikult või e-posti teel pakkumise kinnitamisest. Pakkumise kinnitamisega loetakse tellitavate kaupade osas müügileping sõlmituks pakkumises määratletud tingimustel. Juhul, kui ostja kinnitab müüja pakkumise osaliselt või pakkumisega võrreldes muudetud tingimustel, esitab müüja ostjale uue pakkumise, kuni ostja kinnitab pakkumise selles esitatud tingimustel.
3. Kaupade üleandmine ja vastuvõtmine
3.1. Kui pooled ei ole omavahel kokku leppinud teisiti, loetakse ostja tellimus täidetuks, kui tellitud kaup on jõudnud müüja kauplusesse ja see on valmis ostjale üleandmiseks. Ostja on kohustatud kauba vastu võtma ja/või ära vedama seitsme (7) päeva jooksul arvates müüja poolt kauba saabumisteate ostjale edastamisest.
3.2. Kui ostja kinnitatud müüja pakkumises on märgitud kauba üleandmise kohana punktis 3.1 sätestatust erinev koht, antakse kaup üle ostjale pakkumises märgitud kohas müüja määratletud ajal või ajavahemikul. Ostja kohustub tagama, et müüja määratletud ajal või ajavahemikul on pakkumises märgitud kohas talle võimalik mistahes kellaajal kaup talle üle anda.
3.3. Müügitehingu vormistamiseks koostab müüja ostjale arve või saatelehe. Ostja kinnitab kauba valduse temale üleandmist enda esindaja allkirjaga ning tema ees- ja perekonnanime selgelt loetavalt väljakirjutamisega vastavalt müüja nõudmisele kas arvel või saatelehel.
3.4. Kauba juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko läheb müüjalt ostjale üle ostja poolt arve või saatelehe allakirjutamise hetkest. Kui ostja viivitab kauba vastuvõtmisega või äravedamisega, siis läheb kauba juhusliku hävimise või kahjustumise riisiko üle ostjale ajal, mil ostja satub kauba vastuvõtmisega või äravedamisega viivitusse.
3.5. Kauba vastuvõtmisel on ostja esindaja kohustatud esitama õigusaktidele vastava ning müüja poolt aktsepteeritud isikut tõendava dokumendi. Juhul, kui isikut tõendav dokument ei vasta õigusaktidele ja müüja seda ei aktsepteeri või kui isikut tõendavat dokumenti müüjale ei esitata, samuti juhul, kui ostja esindajana tegutsev isik ei ole kantud Lepingu lisaks olevasse ostja volitatud isikute nimekirja, on müüjal õigus sellisele isikule kauba üleandmisest keelduda.
3.6. Ostja poolt kauba vastuvõtmisega viivitamise korral on müüjal õigus nõuda ostjalt viivitamise eest leppetrahvi null koma üks protsenti (0,1%) vastuvõtuviivituses oleva kauba maksumusest iga viivitatud päeva eest.
3.7. Kaupade müüjale tagastamine on võimalik üksnes poolte sellekohasel eelneval kirjalikul kokkuleppel (sh tuleb kokku leppida tagastatava kauba hinna vähendamise ulatuses). Juhul, kui pooled on kokku leppinud kauba müüjale tagastamise võimaluses, on see võimalik üksnes tingimusel, et kaup ei ole esialgsega võrreldes halvenenud, on koos pakendiga, komplektne, terve ja veatu ning tagastatakse müüja lattu ostja kulul.
3.8. Tagastamisele ei kuulu kaup, mis ei kuulu müüja poolt igapäevaselt pakutava kauba hulka ning ostjale müümiseks on müüja kauba tellinud spetsiaalselt sellekohase ostja eritellimuse alusel (projektimüük).
4. Kauba lepingutingimustele vastavus
4.1. Kauba kvaliteet peab vastama Eesti Vabariigis kehtivate õigusaktide asjakohastele nõuetele. Müüja ei tea ega pea teadma, millisel konkreetsel ja/või spetsiifilisel eesmärgil soovib ostja kaupa kasutada. Ostja kohustub enne müüja pakkumise kinnitamist veenduma, et müüja pakutav kaup sobib kasutamiseks ostja soovitud eesmärgil ja otstarbel. Müüja ei vastuta kaubal ostja soovitud eriliste omaduste (sh nt mingi spetsiifilise sertifikaadi, tunnistuse, vastavuskinnituse jne olemasolu) ja/või kriteeriumite (sh nt konkreetse ehitise projektdokumentatsioonist, riigihanke dokumentatsioonist, ostja sõlmitud lepingust vms tulenevalt) olemasolu eest.
4.2. Kauba vastuvõtmisel on ostja kohustatud viivitamatult kauba üle vaatama/üle vaadata laskma ning veenduma kauba (sh juurdekuuluva dokumentatsiooni) vastavuses lepingutingimustele. Juhul, kui kauba vastuvõtmisel tuvastab ostja kauba lepingutingimustele mittevastavuse (eelkõige koguseline ning sortimendist tulenev mittevastavus, samuti välised kahjustused), tuleb mittevastavust kirjeldada võimalikult täpselt müüjale tagastataval saatelehel või arvel. Juhul, kui müüjale tagastataval saatelehel või arvel kauba mittevastavust ei kirjeldata või kirjeldatakse seda ebapiisava täpsusega, mistõttu pole võimalik ostjale ülemineku ajal kaubal mittevastavuse esinemist kindlaks teha, loetakse, et kaup vastas ostjale üleandmise ajal lepingutingimustele. Eeldatakse, et müüja ei tea ega pea teadma kauba üleandmisel vormistatud arvel või saatelehel märkimata puudustest ega mittevastavusest.
4.3. Kauba kõigist muudest lepingutingimustele mittevastavustest (varjatud puudused) on ostja kohustatud müüjat kirjalikult teavitama hiljemalt seitsme (7) päeva jooksul arvates hetkest, mil ostja pidi mittevastavusest teada saama. Pretensioone, mis on esitatud eelnimetatud tähtaega ületades või mis ei sisalda kauba lepingutingimustele mittevastavuse piisavalt täpset kirjeldust, ei ole müüja kohustatud arvestama.
4.4. Kauba kohta esitatavas pretensioonis tuleb esitada puudustega kauba nimetus, kogus, vastuvõtmise aeg, vastava arve või saatelehe number ja kuupäev, puudusest teada saamise aeg, mittevastavuse kirjeldus ning ostja nõue.
4.5. Müüja kohustub saadud pretensiooni läbi vaatama ja ostjale vastama viieteistkümne (15) kalendripäeva jooksul arvates pretensiooni saamisest.
4.6. Põhjendatud ja õigeaegse pretensiooni korral esitab müüja omal valikul ostjale kas puudustega kauba maksumuse ulatuses kreeditarve või asendab puudustega kauba samaväärse puudusteta kaubaga, kui pooled ei lepi kokku teistsuguses mittevastavuse heastamises.
5. Maksetingimused
5.1. Ostja tasub kauba eest müüja esitatud arve alusel, Lepingus kokkulepitud tähtaja jooksul.
5.2. Maksekorralduses tuleb märkida ostja ärinimi, makstava arve number ning ostja kliendinumbri ja/või viitenumbri olemasolul ka vastavalt kliendinumber ja viitenumber.
5.3. Maksetähtaja ületamisel on müüjal õigus nõuda ostjalt viivist null koma kaks (0,2) protsenti päevas alates kohustuse sissenõutavaks muutumisest kuni selle kohase täitmiseni. Müüjal on õigus ostja suhtes sissenõutavaks muutunud nõudeid loovutada müüja valitud inkassofirmale, samuti avalikustada võlgniku ja võlgnevuse andmed Creditinfo Eesti AS hallatavas Maksehäirete registris. Nõude loovutamise korral kohustub ostja kandma ka kõik nõude loovutamise ja sissenõudmisega seotud otsesed ja kaudsed kulud.
5.4. Müüjal on õigus ostja poolt maksetähtaja ületamisel Lepingu täitmine peatada kuni ostja viivituses olevate kohustuste täitmiseni. Samuti on müüjal ostja poolt maksetähtaja ületamise korral õigus ühepoolselt muuta Lepingus sätestatud maksetähtaega ja/või krediidilimiiti või Leping ette teatamata ühepoolselt lõpetada.
5.5. Ostjal ei ole õigust arve maksmisest osaliselt ega täielikult keelduda, sh nt kauba lepingutingimustele mittevastavuse tõttu. Juhul, kui lepingutingimustele mittevastavus oli olemas ja fikseeriti kauba juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko ostjale üleminekul, lepivad pooled sellise mittevastavuse hüvitamises eraldi kokku.
5.6. Kauba omandiõigus läheb müüjalt ostjale üle pärast kogu müügihinna tasumist. Kuni müügihinna täieliku tasumiseni kuulub kaup müüjale ning müüjal on õigus kaup igal ajal oma valdusse tagasi nõuda.
6. Lepingu muutmine
6.1. Lepingut võib muuta poolte kokkuleppel ning Lepingu muudatus on kehtiv üksnes juhul, kui see on vormistatud kirjalikult ning allkirjastatud mõlema poole poolt, v.a Lepingus sätestatud erijuhtudel.
6.2. Müüjal on õigus Üldtingimusi igal ajal ühepoolselt muuta, teatades muudatusest veebilehel www.ehituseabc.ee või muul müüja poolt määratud viisil. Üldtingimuste muutmise korral avaldatakse veebilehel www.ehituseabc.ee Üldtingimuste uus redaktsioon ning selle jõustumise kuupäev. Muudatustega mittenõustumisel on ostjal õigus Leping Üldtingimuste p-s 7.2 sätestatud korras üles öelda, täites müüja ees kõik oma Lepingust tulenevad kohustused.
7. Lepingu kehtivus
7.1. Leping jõustub alates müügilepingu allkirjastamisest mõlema poole poolt ning kehtib müügilepingus määratletud tähtpäevani. Kui müügilepingus ei ole kehtivuse tähtaega määratletud, kehtib Leping kuni poolte kõigi kohustuste nõuetekohase täitmiseni.
7.2. Pooltel on õigus Leping igal ajal üles öelda, teatades sellest teisele poolele kirjalikult vähemalt kolmkümmend (30) päeva ette.
7.3. Poole pooltLepingu lõpetamisel on ostja kohustatud tasuma müüjale kõik tasumisele kuuluvad maksed hiljemalt Lepingu kehtivuse viimasel päeval, sh sõltumata nende võimalikust algsest hilisemast maksetähtpäevast.
7.4. Lepingu lõppemine ei lõpeta enne Lepingu lõppemist poolte vahel tekkinud õigusi ega kohustusi.
8. Vaidluste lahendamine
8.1. Kõik Lepingu täitmisest tulenevad vaidlused ja lahkarvamused püütakse lahendada pooltevaheliste läbirääkimiste teel.
8.2. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlus vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele õigusaktidele Harju Maakohtus.
9. Vastutus
9.1. Pooled täidavad oma Lepingust tulenevaid kohustusi nõuetekohaselt, mõistlikult, heas usus ning järgides vajalikku hoolsust.
9.2. Pooled vastutavad üksnes oma kohustuste süülise rikkumisega teisele poolele tekitatud otsese varalise kahju eest.
9.3. Ühelgi juhul ei kuulu Lepingu rikkumisel hüvitamisele teise poole saamata jäänud tulu ega poolel või poole kliendil või poolega seotud muul isikul tekkida võiv mittevaraline kahju.
9.4. Müüja vastutus ostja ees on igal juhul piiratud ostjale müüdud lepingutingimustele mittevastavate ja/või müüja süül ostjale üleandmata kaupade hinnaga.
9.5. Ostja kohustub tegema endast oleneva, et kahju tekkimist temale, müüjale või kolmandatele isikutele vältida ja/või kahju vähendada.
9.6. Müüja ei vastuta kaupade kasutusotstarbele mittevastava kasutamisega (sh ebaõige hoolduse ja/või paigaldamisega) ostjale ega kolmandale isikule tekkinud kahju eest. Samuti ei vastuta müüja kahju eest, mis on tekkinud kaupade transpordi või ümberlaadimise käigus (v.a müüja poolt teostatud kaupade transpordi ja ümberlaadimise korral).
9.7. Müüja vastutus kauba mittevastavuse korral hõlmab vaid puudustega kauba parandamist või asendamist. Müüja ei vastuta puudustega kauba parandamise või asendamisega kaasnevate kahjude ega kulude eest, sh kolmandatele isikutele tekkinud/põhjustatud kahjud. Samuti ei vastuta müüja puudustega kauba parandamise või asendamisega kaudselt seonduvate lisatoimingute kulude eest, sh nt tööjõu-, ehitus- ja kaevetehnika-, tõste- jm abivahendite, transpordi- ja järeltööde kulude eest, mis ei ole otseselt puudustega kauba parandamine ja/või asendamine.
10. Garantii
10.1. Kõikide kaupade suhtes kehtib tootja poolt antud garantii, kuid seda tingimusel, et kaup on paigaldatud, ekspluateeritud ja hooldatud asjatundlikult, hoolsalt ja nõuetekohaselt vastavalt kaubaga kaasasolevale paigaldus-, kasutus- ja hooldusjuhenditele, nende puudumisel aga vastavalt tootja poolt kehtestatud tingimustele; ning kauba kahjustusi ei ole põhjustanud mistahes välised mõjutused ega kolmandad isikud.
10.2. Garantii ei kehti ka juhul, kui ostja on müüjat kauba puudus(t)est teavitanud hilinemisega (pärast p-s 4.3 ettenähtud tähtaega).
10.3. Garantii kehtib ja sellest tulenevaid õigusi saab kasutada üksnes Eesti Vabariigi territooriumil ning see hakkab kehtima alates kauba ostjale üleandmise hetkest, kui Lepingus ei ole sätestatud teisiti.
10.4. Garantiikorras parandatud ja/või vahetatud kauba või kauba osa suhtes jätkub esialgne garantii tähtaeg.
11. Andmete töötlemine
11.1. Müüja töötleb ostja poolt Lepingu täitmiseks kasutatavate füüsiliste isikute isikuandmeid (sh ostja volitatud esindajate andmeid) vastutava töötlejana üksnes Lepingu ja oma seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks ning enda õigustatud huvide kaitsmiseks isikuandmete kaitse üldmääruses (s.o Euroopa Parlamendi ja Nõukogu 27.04.2016 määrus (EL) 2016/679) määratletud ulatuses ja korras.
11.2. Pooled peavad kogu Lepingu täitmise perioodil tagama Lepingu täitmisega seotud isikuandmete kaitse isikuandmete kaitse üldmääruses sätestatud ulatuses ja korras, sh andmete töötlemisel tagama isikuandmete terviklikkuse, käideldavuse ja konfidentsiaalsuse ning rakendama vajaliku turvalisuse taseme tagamiseks asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid.
12. Lõppsätted
12.1. Ostja tagab ja vastutab, et tellimuse esitab ja kaubad võtab müüjalt vastu üksnes selleks volitatud isik. Ostja volitatud isikute nimekiri vormistatakse Lepingu sõlmimisel Lepingu lisana. Volitatud isikute nimekirja kantud isiku esindusõiguse lõppemisel kohustub ostja sellest müüjat viivitamatult kirjalikult teavitama.
12.2. Pool kohustub teist poolt informeerima viivitamatult ja esimesel võimalusel kõikidest olulistest asjaoludest, mis mõjutavad ja/või võivad mõjutada või takistada Lepingus sätestatud kohustuste täitmist ja/või õiguste realiseerimist.
12.3. Müüjal on õigus Lepingu täitmine peatada või lühendada arvete tasumise tähtaega või nõuda nende ettemaksmist või muuta krediidilimiiti või nõuda ostjalt täiendavat tagatist juhul, kui avalikest allikatest (nt Maksu- ja Tolliameti maksuvõlglaste nimekiri, Ametlikud Teadaanded, maksehäirete register, äriregister jms) kättesaadav informatsioon ei võimalda mõistlikult ostja maksevõimet hinnata või viitab ostja halvenenud maksevõimele või -käitumisele (sh nt ostjal on maksuvõlg, majandusaasta aruanne on äriregistrile tähtaegselt esitamata, ostja omakapital ei vasta seaduse nõuetele vms) või ostja suhtes on algatatud likvideerimis- või pankrotimenetlus.
12.4. Lepinguga seotud teated ja informatsioon loetakse kohaselt ja kooskõlas Lepinguga esitatuks, kui need on antud teisele poolele üle allkirja vastu või kui teade on saadetud posti teel tähitud kirjaga ja postitamisest on möödunud kolm (3) kalendripäeva või kui teade on saadetud e-posti teel ja teine pool on kinnitanud eraldi e-kirjaga teate kättesaamist.
12.5. Leping, v.a Üldtingimused, ning Lepingu täitmisel ühe poole poolt teisele poolele edastatud informatsioon, olenemata selle vormist, on konfidentsiaalne ning pooled kohustuvad seda mitte avaldama ega muul viisil kolmandatele isikutele kättesaadavaks tegema ilma teise poole eelneva kirjaliku nõusolekuta, v.a Eesti Vabariigi õigusaktides sätestatud juhtudel. Konfidentsiaalsed on muuhulgas poole poolt Lepingu täitmiseks teisele poolele edastatavad isikuandmed. Konfidentsiaalsusnõude rikkumiseks ei loeta informatsiooni avaldamist poolega samasse kontserni kuuluvale äriühingule, samuti poole audiitorile, advokaadile ja krediidi- ja finantseerimisasutusele tingimusel, et ka nemad täidavad konfidentsiaalsuskohustust. Samuti ei loeta konfidentsiaalsusnõude rikkumiseks informatsiooni avalikustamist või avaldamist inkassofirmale, kui poole selline õigus tuleneb Üldtingimustest. Konfidentsiaalsuskohustus kehtib tähtajatuna, sõltumata Lepingu kehtivuse lõppemisest.
12.6. Lepingu täitmiseks Lepingus nimetamata isikute kasutamine on lubatud üksnes teise Poole eelneval kirjalikul nõusolekul ning sellisel juhul vastutab pool kõigi Lepingust tulenevate kohustuste (sh konfidentsiaalsuskohustuse) täitmise eest teise poole ees sellise kolmanda isikuga solidaarselt.
12.7. Ostja kinnitab, et ta on põhjalikult tutvunud müügilepingu vastavusklausliga (kättesaadav Internetis https://www.ehituseabc.ee/ee/muugilepingu-vastavusklausel) ning ta on teadlik selles sätestatud nõuetest ja ostja kohustustest ja nende rikkumisega kaasnevatest tagajärgedest. Sh on ostja teadlik ja arvestab sellega, et kui ta jätab müüjale esitamata vastavusklauslis sätestatud nõuete täitmise kontrollimiseks vajalikud andmed, võib müüja ostjale tellimuste täitmise peatada või Lepingu erakorraliselt üles öelda.
Lae Müügilepingu üldtingimused alla SIIT
Optimera Estonia AS
registrikood 11269030
KMKR EE101069830
Peterburi tee 71, 11415 Tallinn
IBAN EE671700017001300705, Luminor Bank
tel +372 620 5071, e-post: optimera@optimera.ee